Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swedbank
#859443
tja, råkade igår få bensinstopp i volvon. trots att mätarn visa lite mer än 10Liter.

men iaf. jag hämta då dunken hemma å fyllde i ca 10liter. Först ville han dö när jag rörde gasen, så stod på tomgång i ca 5minuter , då gick den kalas ca 150meter å svara på gasen när det var tomgång. sen börja den hoppa å ville dö...

samma sak idag, går bra en bit, sen börhar hoppa å vill dö om jag gasar, men på tomgång svarar den på gasen...

gjort rent spridare, å blåst igenom Bränslefiltret med tryckluft.. Ska dock köpa nytt filter imorgon!

någon som har en idé va de kan vara??
av rid54
#859461
Skräp har följt med från tanken och satt igen ett bränslefilter?
Om det finns ett grovfilter på sugröret i tanken gäller samma sak där, kan ha kläggat igen när "bottensatsen" gick åt.
av swedbank
#859471
rid54 skrev:Skräp har följt med från tanken och satt igen ett bränslefilter?
Om det finns ett grovfilter på sugröret i tanken gäller samma sak där, kan ha kläggat igen när "bottensatsen" gick åt.
ahaa okej. får kolla där då!=)

ska somsagt köpa nytt filter imorgon å prova. Får göra rent vid sugröret i tanken också då.

dock sprutar de rätt bra med bensin vid insprutningsbryggan när jag tar bort anslutningen där... men kanske inte är tillräckligt! får kika påt mer imorgon som sagt...

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]