Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#859337
*pettson* skrev:När man bytt några packboxar under åren inser man att alla som söker mirakelmedel är lyckligt ovetandes om vad det är som hänt med tätningsläppen.
Håller man en färsk och en sliten i vardera handen så köper man inte olika blask för att täta mera.

Det finns ETT sätt att täta, det är att byta och göra det i sin tur på rätt sätt.
Nu sålde vi Omega via jobbet därav tillgången, jag hade aldirg lagt ut en femhundring av mina egna pengar till det, såklart är ett byte att föredra när något läker.
av *pettson*
#859506
Droopy skrev:
*pettson* skrev:När man bytt några packboxar under åren inser man att alla som söker mirakelmedel är lyckligt ovetandes om vad det är som hänt med tätningsläppen.
Håller man en färsk och en sliten i vardera handen så köper man inte olika blask för att täta mera.

Det finns ETT sätt att täta, det är att byta och göra det i sin tur på rätt sätt.
Nu sålde vi Omega via jobbet därav tillgången, jag hade aldirg lagt ut en femhundring av mina egna pengar till det, såklart är ett byte att föredra när något läker.
Det har sålts på många ställen där jag jobbat med. Det har även sålts kylarcement som kan vattentäta en stridsvagn och så oljetillsatser som får teflon att se ut som sandpapper.
För att inte prata om diverse rengöringsmedel som får syra att verka som vatten. Nåt medel skulle kunna fixa spridarrent på 5 minuters körning. Där testade vi att lägga filterinsatsen till en spridare i lösningen. Resultatet? ... Vilket filter?
Det löstes upp.. Dom flaskorna hamnade i källaren.
Trots det har jag ALDRIG funderat på att hälla i någon av tillsatserna även att jag kunnat hämta det gratis på hyllan.
Men det är bara jag det..
#859565
Fins det tillgängligt for free är det ju bara att testa, det fins ju knappast någon omega produkt som skulle rasera din motor el så, då skulle det lixom inet går att sälja det.

Jag ser inte mina bilar som någon familjemedlem el ett levande väsen, och dom får utstå en hel del, så är det med det.
Att jobbetr sedan ger tillgång till att testa olika produkter i våran maskinpark och i mina fordon ser jag inga problem med.

Men vi är alla olika, så är det bara.

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]