Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#859182
tja upptäckte idag att min packbox ville ha semester... Har dock bara bleve 3-4 smådroppar på marken, så ingen fara än!

kollade om de fanns nå mirakeltätningsmedel på biltema.. Fanns ju några, men frågan är om man vågar använda dom(?)

fanns ju automatlådetätning, vågar man köra på det? eller motorblockstätninga?

automat: http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatnin ... ing-36639/

står ju att motorblockstätninga ska va i kylern eller expansionstanken, så står ju inge om motoroljan...


http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ing-36637/

eller borde man ist köpa riktigt på mekonomen när man väl hinner bort dit?...
#859193
det finns nått tätnings medel wynns heter det lär finnas på mekonomen du ska ha en glugga som är avsett för just din läcka. hur bra det är vet jag ej eller vad som händer i övrigt.
har alltid varigt misstänksam mot tokket och biltemas glugga framför allt.
vi får se vad andra här anser om saken.
#859195
lagning på burk finns inte - det kan på sin höjd fördröja reparationen lite med ämnen som får gummit att svälla en smula - dock kan det få verkan att det sväller på andra ställen också och det är inte så kul om en O-ring i oljecirkulationen krymper såpass att oljeflödet stryps och ger lagerhaveri ett bra tag senare...

det är som magnecyl - det kanske minskar huvudvärken men kan också ge sur mage och halsbränna eftersom det påverkar hela kroppen precis som att ett ämne ihälld oljan i en motor påverkar hela motorn både till för och nackdel...
#859197
Ett par droppar på backen lär du kunna leva med i många år, min gamla 850 läckte i packboxen i 5-6år, sedan slog jag i en burk Omega, den blev helt tät i ungefär 10-12mån sedan släpte det totalt och ett byte var oundvikligt.

Så någar droppar kan hålla "tätt" i många år el inte.
av *pettson*
#859208
När man bytt några packboxar under åren inser man att alla som söker mirakelmedel är lyckligt ovetandes om vad det är som hänt med tätningsläppen.
Håller man en färsk och en sliten i vardera handen så köper man inte olika blask för att täta mera.

Det finns ETT sätt att täta, det är att byta och göra det i sin tur på rätt sätt.
#859312
Kena skrev:Tror jag ska börja sälja mirakelmedel... :D
låt bilskojarna hållas med det istället då kan man visa sig på stan med gott samvete
utan att titta sig över axeln.

gubbstrutt.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]