Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swedbank
#855131
tja då det råder olika vägar om olika saker på en bil jag ska hämta. Han säger att det är på ett sätt. Medans jag hävdar att det är på annat,

han hävdar att det är 170hk'are , medans jag nu börjar fundera på om det är 140hk'are, då jag pratat med volvo..

Det är en annan historia som är lång.

Vart sitter lappen som man ser vilken motor det är? är det på kamremskåpan?
av Rådlös
#855133
På den här sidan som du är nu ser du reklam för Skruvat (en reservdelsfirma). Om du klickar på den sidan så kommer du till en ruta där du skall skriva in det aktuella regnumret. Gör det. Då kommer det upp en liten ruta med några uppgifter på bilen. Om du klickar på samma ruta så får du upp en hel del mera om just den bilen. Bland annat motortyp och effekt, första registrering etc. etc. Uppgifterna kommer direkt från Bilregistret.

Den här funktionen finns på flera reservdelsfirmor, men det är ju så att säga "närmaste vägen" till Skruvat.
Senast redigerad av 1 Rådlös, redigerad totalt 0 gånger.
av swedbank
#855140
Rådlös skrev:På den här sidan som du är nu ser du reklam för Skruvat (en reservdelsfirma). Om du klickar på den sidan så kommer du till en ruta där du skall skriva in det aktuella regnumret. Gör det. Då kommer det upp en liten ruta med några uppgifter på bilen. Om du klickar på samma ruta så får du upp en hel del mera om just den bilen. Bland annat motortyp och effekt, första registrering etc. etc. Uppgifterna kommer direkt från Bilregistret.

Den här funktionen finns på flera reservdelsfirmor, men det är ju så att säga "närmaste vägen" till Skruvat.
Jo. det är en 170hk. men min tanke är om någon bytt motorn å gett fan i att regga..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#855144
Ja, dohc är 10v = 144hk.
Det finns säkert en hög andra sätt att skilja dom åt, men jag vet inte riktigt vad... 10v har ju ingen LMM, utan en temp. sensor istället t ex, men hur man ser skillnad vetetusan, har aldrig jämnfört dom :P

Du kan ju även kika om lådan till styrboxen är plomberad. Är den det så är motorn troligen inte bytt(10v och 20v har helt olika styrsystem, så boxen måste bytas om man skiftar motor), är den inte plomberad så öppna den och kika på styrboxen. 20v har BOSCH och 10v något annat.

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]