Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slezii
#853518
Tjena!
Har en s70 års 98-99 som är steg 1 chippad hos bsr och kopplingen har nu börjat slira. Har läst en del om att det bästa är att byta till t5-R koppling från 850.
Är det någon som gjort det innan och skulle kunna hjälpa mig med vad som behöver bytas. Svänghjulet ska bytas, finns det olika sorter eller kan man plocka från vilken 850 som helst? Tryckplatta och lamell original från t5-R? Behöver man även byta slavcylinder, tydligen så sitter den utanpå
på 850 men innanför på s70. Om man ändå ska byta allt, ska man då satsa på ett lättatsvänghjul och var köper man det isåfall?
Har letat länge men hittar ingen tråd om detta, skulle det finnas så var snälla och länka! :)
Användarvisningsbild
av Nexus
#853643
Har du en 98 eller 99. Finns inget mitt i mellan..
Jag kör ännu originalkoppling och motsvarande steg 3 på min 2,5t. Kör man som folk fungerar det utmärkt :-)-)
av Slezii
#853646
Det är en 98. Har precis köpt bilen med slirande koppling och behöver hjälp med att välja rätt koppling. Du hjälper inte till med komentar om hur jag eventuelt kör bilen. Har en S80 också som inte slirar oavset hur jag kör så jag vill helre få veta vad det innebär att bygga om till T5 koppling
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]