Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomba76
#848898
Köpt min första Volvo, en begagnad S70-98 med 10500 rullade mil, automat.

Funderar på varför den när jag vrider på nyckeln startar men dör inom 3 sekunder. Det är en automat, så om jag trampar ner bromsen och har foten på gasen när jag vrider igen så går den igång. Det är inget som händer vid varje start, bara ibland.

Någon rutinerad Volvoägare som vet mer om detta?
av lindern
#848909
tomba76 skrev:Är en antennring dyrt att fixa på verkstad?

Är ingen mekaniker själv ;)
Sitter vid tändningslåset och är alltså en del av immobilizersystemet. Med lite tur fungerar det kanske bättre ihop med din andra nyckel?
av tomba76
#848910
Köpte bilen av en tant och hon hade bara en nyckel kvar...

Kanske blivit lurad, tur man inte lagt mer än en månadslön :)
av tomba76
#848918
Felkoder och sånt låter som ett verkstadsjobb i mina öron. Är det något som kan fixas utan att lägga 5000 spänn tror ni?
av tomba76
#848939
Avslöjar min totala okunnighet med att säga att jag vet att motorn har 144 hk hehe.

Går som en klocka. Förvånade mig lite bara när den inte tände direkt bara för det brukar den göra.
Kan lägga till att det är lite som att man får slita ur nyckeln ur låset när man stängt av..borde gå enklare är min känsla.

Ok, ni får skratta åt mig ;)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#848945
144hk, 10v alltså... Den kan du bygga egen felkodsläsare till för en 10kr typ (eller gratis om du har en LED, en tryckknapp, ett motstånd och 3 kablar :P ).... Tyvärr bara till motorstyrningen, immon osv krävs det dator för.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]