Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Beaver
#846600
som rubriken säger så kokar bilen över, vet inte om det ska luftas på något särskillt sätt, men antingen så har jag gjort något fel när jag har fixat med kylsystemet eller så har topplockspackningen gått för det stiger i kylet rätt hastigt

skulle vara kul om man kan lyckas ta sig hem med bilen från skolan idag, har en bra sträcka att köra :mrgreen:
av rid54
#846659
Ursäkta om det är en dum fråga, men överhettar den enligt tempmätare eller menar du "bara" att det flödar över/trycks ut kylvätska?
av Beaver
#848145
rid54 skrev:Ursäkta om det är en dum fråga, men överhettar den enligt tempmätare eller menar du "bara" att det flödar över/trycks ut kylvätska?
den blir sinnessjukt varm, asså det kommer ånga genom huven om man har kört en liten stund, funderar på om man ska plocka ner den och kolla allt, dock så är jag ju så dum och körde så det dog utanför mitt hus, men den startar igen. men jag antar att den inte mår så himla bra. men jag ska absolut kolla upp allt så att det inte bara är termostaten!

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen