Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#837059
Hej!
Jag har suttit och googlat runt lite på hur man gör rent på insidan av strålkastarna, men bara fått upp för bilar med nyare årsmodell än min (01-09).
Men vad jag har kunnat utläsa av det jag sett så måste jag ta ner hela fronten (plastspoilern) för att komma åt klipsen som håller i glaset. Stämmer det, eller finns det lättare sätt att fixa det på?
Halvljuset är nämligen riktigt kasst, trots Philips Extreme Vision lampor monterade! Glasen i sig ser lite missfärgade ut och inget som har försvunnit med varken tuff avvfettning, tvätt eller putsning.

Sen har jag problem med förarstolens värme, den fungerar nämligen inte näe jag trycker ner knappen i fullt läge, utan bara när jag håller ner den halvvägs... borde finnas en lösning på det!


Jag är inte superhändig när det kommer till sånt här utan kan bara lite grundläggande så att säga.

Tacksam för hjälp!
#837106
Fick ner ljusen och har gjort rent glasen. Utan att tänka mig för tog jag en trasa för att försiktigt göra i reflektorn, DET skulle jag inte gjort!! Nu är det lite gnuggat 3x4 cm yta som har blivit oranget! Kommer det påverka ljudbilden nämnvärt?
av *pettson*
#837108
Påverka och påverka. Det finns ingen plats i en reflektor som är kromad för att det är roligt?
Det som gäller är en ny strålkastare, eller för all del om du vill försöka få tag i en reflektor.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]