Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#836825
Huvlåset jordar bara mig veterligen, så man kan bygla kontakten om man inte har något huvlås.

Men som sagt, är larmet utlöst måste man till volvo för att avaktivera det.... Det vore väl väldans dumt om man kunde programera in en ny fjärr med ett utlöst larm, eller hur?
Användarvisningsbild
av mickeha
#837000
Har satt i säkring o tagit ur ett antal ggr .. Ibland går larmet igång ibland inte. Just nu sitter säkring i o diod vid framruta lyser ej..går o starta som vanligt o clås fungerar på passagerar sida men inte med dosa ?? Har försökt tändning 5gg osv men det går inte. Ibland lyser diod med ett fast sken men när jag vrider på tändning slocknar den o de går ej omkoda dosa. Har fått i gång den trasiga dosan lite... Den har ett litet ljud ibland men om larmet är igång så slutar det inte fast den gamla låter när jag trycker på den.. Vad är felet??
Användarvisningsbild
av Hilmer
#837399
Om det larmar så är ju relät aktiverat och då måste detta nollas hos Volvo som vi skrivit tidigare, så ja byt relät till ett du vet inte är aktiverat och koda in dosorna.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]