Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#834580
Kära forum!
För ett tag sen upptäckte jag rost under gummimattan närmare sätet, kände å det var blöt som tusan.
Torkade så gott jag kunde å tog bort gummimattan för å ventilera bättre.
Snön kom å det verkade börja torka.
Snön gick, regnet kom å så vips mera vatten på golvet!
Felsökte dräneringen till takluckan genom att täppa till hålen på toppen, en i taget å blåsa från andra ändan i torkblad mekanikens utrymme, samma minimala luftläckage på båda sidorna, berodde säkert på att slangen jag kopplade tätade inte helt. Alltså inga slangar urkopplade där tror jag??
Misstänker dräneringspunkten under säkringslådan, vattnet rinner vidare i slangen men tror ni att det läker i kupén om det blev dåligt vid skarven precis vid mynningen?
Det är inte kylarvätska å inte heller vatten från AC dräneringen (trasigt)
Några idéer, förslag???

Tack för hjälpen!!! ??:-/
#834821
Jag hade vatten på golvet höger bak. Leta ett bra tag sen visade sig att packningen på högtalaren inte slöt tätt så det droppa från rutlisten ner på kåpan till högtalaren sen leta sig in i bilen via dörrsidan. Tätade packningen sen gick vattnet rätt väg och ut genom dräneringshålen i dörren :-)-)
#835146
Hade samma problem på en Golf GTI. Visade sig vara dräneringshålen till tackluckan som var igenkorkade av rost och smuts, typ söndersmulade löv m.m. Blåsta hålen med tryckluft och sen försvann problemet. Det bör finnas två hål i framkanten när du öppnar tackluckan och det är dessa som är dräneringen. Är inte 100% säker på om det är samma konstruktion på Volvo....
#836206
Hej forum!
Jag hittade läckan, ovan kanten till framrutan på förarsidan.
Ser ut som att korrosion gjorde att färgen under limmet till rutan svullnade å sprack å orsakade läckan eller i fall rutan bytes av någon förra ägare så tätades inte korrekt.
Ska undersöka saken närmare vid lämplig stund.

Tack för all er hjälp!

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]