Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av g3e
#824505
hej har en S70 -97 Diesel som ibland och oftare och oftare börjar gå ojämnt och dör. inträffar oftast när den är kall men har även uppkommit vid körning på motorväg med farthållare när den varit varm. efter att detta inträffat så är det bara vrida av nyckeln och starta bilen igen o åka vidare men med en lysande motorstyrningslampa. därför inhandlade jag volvo-FCR och mycket riktigt så fanns där två felkoder:

EFI-717 Fuel regulator position sensor signal
EFI-716 Quantity of fuel signal

har haft lite kontakt med en gammal meck på bilia som trodde att den 2a felkoden kunde bero på den första så jag antar att jag får gå på det. utifrån det så har jag tagit isär kopplingstyckena till allt som har med el till insprutningspumpen att göra och konstaterat att allt ser jätte fint ut där så då är väll nästa steg att byta "Fuel regulator position sensor" det jag är lite osäker på är vilken av givarna på pumpen som är den och vad den andra är för någon. är det någon här som har haft liknande problem eller/och som har hållit på med dessa pumpar och motorer. jag bad Bosch verkstan här i stan kolla vad de fick fram om pumpen och sa att både givaren på sidan om pumpen och den under hade samma artikelnr. som sagt är det någon här som har kolla på dessa pumpar och motorer så vore det kanon med lite hjälp på traven

tack på förhand
av g3e
#826068
Tack för svar. Mängdgivaren vart sitter den? På pumpen el nån annan stans? Jag har två st pumpar här i stan som jag förmodligen kan få ta delar ifrån med men tack för erbjudandet jag återkommer om det ändå blir aktuelt. Frågan återstår fortafarande vart fuel regulator positionsensor sitter nån som har koll?
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]