Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snickarn77
#823507
Hej alla VOLVO kunniga. Som ny här på forumet har jag en fråga om min S70 GLT -97 Manuell, den startar inte när man vrider på nyckeln, men om man vrider på tändningen och tar en kabel från start motorn till plus så startar och går den utan problem. Tror inte det är kontaktplattan bakom tändlåset då jag har provat en annan men ingen skillnad. Har även provat med ett annat relä till startmotorn, men ingen skillnad där heller. Någon som har en aning????? Sitter det några säkringar eller annat som man kan kolla?
av Kena
#823513
Var på startmotorn sätter du pluskabel? Grova kabeln från batteriet eller spinkiga till solenoiden?
av Kena
#823546
Har inte elschemat i huvet eller lättillgängligt. Men ivf. så kopplar du förbi allt på plussidan till solenoiden när du byglar så. Då måste du nog kolla i ett elschema vad du byglar förbi när du gör så. Startmotorn funkar ju och tändningslåset trodde du var ok så då är det bara ta fram ett mätinstrument och kolla hur långt du har spänning. Larmet förresten, bryter det ifrån spänningen till startmotorn?
av snickarn77
#827261
Kan nu meddela att problemet är löst! Felsökte lite överallt och kom fram till att det var startreläet som var glappt, när man vickade det lite bakåt så fungerade allt som det skulle, glappkontakt i sockeln. Tack för hjälpen Kena :-)

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]