Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bm230
#821781
Hej!

Jag har får upp glykol på rutan o alla säger att de e värmepaketet. Så jag funderar om det går o fixa med ingefära? Om inte så hur svårt är det att byta värmepaket? Tack på förhand.

Mvh Simon
Användarvisningsbild
av Nexus
#821806
svårt? Beror helt på dina kunskaper. Jag skulle säga det är lätt byta på V70 mot vissa andra bilmärken. Här kan du se lite bilder hur det sitter. http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... aermepaket

Du kan även testa sök funktionen på forumet. Längst uppe i mitten på sidan. sök på: Byte värmepaket så får du massa träffar :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
#821813
Det är faktiskt väldigt lätt att byta.

Det som tar tid är att tappa ur lite kylvätska och demontera lite plast så man kommer fram till värmepaketet.

Ha ordentligt med papper under rören i kupén och va snabb med en plastpåse och låt kylvätskan som är kvar rinna ut i påsen.

Under värmepaketet är det lite trångt så tryck ner mattan lite så är det lättare att vika i och ur värmeelementet.

Passa på och byt termostat sammtidigt om den inte är bytt sedan bilen byggdes.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#821943
Det är väl ingen bekväm arbetsställning direkt, men det finns relativt gott om utrymme så själva bytet är inte svårt - till skillnad mot t ex 7/940..............

Byt även ut o-ringarna (vet inte om dom medföljer när man köper värmepaketet?), och var försiktig så du inte skadar dom vid monteringen.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]