Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolledriver
#821454
Hej!

Har en V70 -98 som bara går 4-5 sek o stannar sen, har haft felet en gång tidigare
då var det säkringen till startspärren som va gången, den här gången är alla
säkringar hela, och har kollat att bränslepumpen går, nån som har nån ide va
det kan va för fel ?

Är även ute efter felkodslista till blinkdioden !

Tacksam för snabba svar då jag behöver bilen varje dag !

Med vänlig hälsning Rolle
av kebabpizza
#821506
Felkoder läser man ut med instrument, "blinkdioden" finns bara på några årsmodeller av 850 (felkoder finns förövrigt som en klistrad tråd här i forumet).
av Rolledriver
#826633
Problemet löst, fick först tips om att byta anntenringen till nyckeln, men det hjälpte inte
sen fick jag nästa tips om att byta bränslepumpreläet och det var felet ! :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#826658
kebabpizza skrev:"blinkdioden" finns bara på några årsmodeller av 850 (felkoder finns förövrigt som en klistrad tråd här i forumet).
10v(fenix), även x70, läses ut med blinkdiod också. Det är "bara" motronic 4.4(x70 20v) som inte funkar med blinkdiod (850 20v kör motronic 4.3).
av kebabpizza
#826725
Lucif3r skrev:10v(fenix), även x70, läses ut med blinkdiod också. Det är "bara" motronic 4.4(x70 20v) som inte funkar med blinkdiod (850 20v kör motronic 4.3).
Exakt, men diod-avläsaren är inte ju originalmonterad då, men man kan ju iofs alltid bygga en själv ganska enkelt med en odbii-kontakt, en lysdiod, ett motstånd och en återfjädrande knapp.
Användarvisningsbild
av js1
#826729
Obd kontakt behövs inte, bara onödigt dyrt och krångligt. Räcker med några stift att sticka ner i kontakten.
Bild
Användarvisningsbild
av js1
#826750
Lucif3r skrev:Knapp behövs inte heller, funkar lika bra att bara ha 2 kablar och lägga emot varandra (dock inte lika smidigt).
Nej, där går fanimej gränsen :lol:
Köpråd

Hej jag funderar på att köpa en ny bil.[…]

Dörrlås V-fram

Hej. Kolla kabelhärvan mellan karossen och d&[…]

Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]