- ons 23 apr 2014, 07:49
#858450
Hej!
Sent svar. Ja, jag gör det för att testa och för att jag får oljan väldigt billigt...!
Rekommenderar ingen annan att göra detta om man inte är beredd att ta en smäll i form av motorras!
Jag är medveten om att den har ett väldigt lågt HTHS.
Som jag sa tidigare så är min tro, observera att jag bara gissar, att det kommer fungera utmärkt med en A1 olja vid kall körning. Största risken för onormalt högt lagerslitage är förmodligen tomgång med väldigt varm olja.
"Pendling till jobbet" heter testcykeln jag använder mig av just nu.... den är någorlunda repeterbar om man bortser från utetemperaturen .
Det jag kikar på just nu är om jag kan få tag i någon lågfriktions olja till växellådan. Den måste dock uppfylla GL4.
Sent svar. Ja, jag gör det för att testa och för att jag får oljan väldigt billigt...!
Rekommenderar ingen annan att göra detta om man inte är beredd att ta en smäll i form av motorras!
Jag är medveten om att den har ett väldigt lågt HTHS.
Som jag sa tidigare så är min tro, observera att jag bara gissar, att det kommer fungera utmärkt med en A1 olja vid kall körning. Största risken för onormalt högt lagerslitage är förmodligen tomgång med väldigt varm olja.
"Pendling till jobbet" heter testcykeln jag använder mig av just nu.... den är någorlunda repeterbar om man bortser från utetemperaturen .
Det jag kikar på just nu är om jag kan få tag i någon lågfriktions olja till växellådan. Den måste dock uppfylla GL4.