Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#819321
Hej Alla Volvofantaster, trevligt att råka er!

Hoppas någon av er har haft samma problem som jag. När jag startar bilen tar det ca 10 - 30 sekunder, innan elektroniken inne i bilen går igång, dvs fläktar, radio, intrumentbelysning etc. Motorn går klockrent, allt yttre fungerar osv. Jag tycker det blir värre ju kallare det är ute.

Vad är felet?

Tack på förhand.
#820405
Lucif3r skrev:Låter som dåligt batteri som knappt klarar av att starta bilen, och kräver sen att generatorn laddar upp batteriet lite innan resten orkar hoppa igång.
Ja, jag vet att jag har kasst batteri så det skulle kunna va. Kan ju börja med att byta batteri, eftersom det ändå varit aktuellt i mer än ett år... Är det samma sak ändå vet jag att det kan vara relä "105" i elcentralen. Ska kolla.

Mycket tack för hjälpen!

/D
#820493
tror inte på batteriet. För när du startar bilen tar generatorn över jobbet. Mitt batteri var slut på v70 in förut fick starta med startkablar 2 ggr efter lyssnat på radio några minuter utanför affären. När den väl startat igen fungerar allt som det ska direkt..
#824640
Lossa de fyra torxskruvarna som håller kåpan över säkringslådan.
Lyft av kåpan.
Drag reläet rakt upp
Tryck dit det nya reläet
Återmontera locket.
Klart.

Reläet sitter i raden närmst säkringarna och längst in mot mitten av bilen.
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]