Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#819461
Visste jag inte.:oops: Vad är det för mening med parkljus då, om de slocknar när du stänger av motorn :?:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#819528
Som sagt är det något man kan ställa in, så det har säkert med någon utlänsk lag att göra.

Annars går det ju även att fixa själv med lite kabel och en brytare. Fortfarande mycket enklare och billigare än att försöka få dit någon "riktig" DRL-lösning :P
Användarvisningsbild
av darkien
#820039
den lilla röda e en skarvklämma även kallad norsk tattarskarv http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... -st-44035/ j*vulens påfund om du frågar mej

man klämmer den över den kablarna o metallclipset skär av ytterhöljet o på så sätt ger kontakt med metalltrådarna tvs ett utmärkt sätt att skapa erodering o felkällor i framtiden ger även glappkontakt efter ett tag så vill man skapa problem så använder man dessa o kommer i vilket fall förr eller senare få klippa kablaget o skarva ordentligt
av frippe87
#821008
Darkien har du någon annan ide hur man löser signal problemet? Jag behöver ju få signal från p ljuset.
Användarvisningsbild
av SvenB
#821069
frippe87, kom ihåg att den instruktionsfilm du länkade till är från Spanien. Där verkar det vara så att även eftermonterade DRL "slipper" att bakljusen lyser. Så är det inte i Sverige, så du måste ta signalen från halvljuset. Det är när du ställer om till halvljus DRL skall dimma ner. :!:
Användarvisningsbild
av darkien
#821290
jag hade nog kopplat de på samma sätt som ett original dimljus
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]