Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#820733
Jahapp, min V70 blir iaf så pass varm att det kommer ut värme i kupén på ett par minuter... Starta bilen, sätta sig till rätta, dra på sig bältet och man börjar känna en tendens till varmluft.
Och jag förstår inte heller hur en plastskiva ska göra någon som helst nytta. Jag tror snarare det är placeboeffekt, alt. något är fel på din bil... Eller så är min bil extremt bra 8)

945an därimot, även om den blev varm fort, var inte i närheten av V70in. Och det är nog som pettson säger ang. fläkten.
945an hade fläkten på vattenpumpen, så den gick ju konstant. V70 är ju "lite" modernare med elfläkt :P Likaså vet jag att nyare 900-serien med elfläkt släppte ut värme fortare i kupén än dom äldre.
av Henke3
#820814
det finna en anledning till att nyare bilar åter har kylargardin för att minska avkylningen vid låga temperaturer/höga luftflöden genom kylet. Dock är den numera elektronisk styrd av motorstyrenheten.
Så att det inte skulle hjälpa med en skiva framför kylet köper jag inte.

Sen tänkte du nog fel Pettson: "Vindgenomströmningen i grill och kylare är minimal i farter över 50km/h"
Menade du under 50km/h?

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]