Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gant73
#805752
Detta gäller en V70 -99 Greyline.
På sistone har innerbelysningen strulat lite. Ibland så släcks inte innerbelysningen när man har startat bilen och börjat köra, tidigare har innerbelysningen släckts så fort man vrider om nyckeln och startar motorn.
Likaså så har innerbelysningen ibland fortsatt att vara tänt när jag trycker på fjärrkontrollen för att låsa bilen. Tidigare har innerbelysningen släckts så fort man aktivera larmet och låst bilen.
För att lösa detta har jag ibland fått stänga av innerbelysningen manuellt, ibland har det rätt att starta om bilen.

Någon som har varit med om detta eller har tips på vad som är orsaken till mitt problem.

Tack på förhand
av gant73
#805800
Tack för alla svaren. Misstänker också att det är ngt med dörrarna, tror att det är ngn av dörrarna på höger sidan.
Är inte så hemma på namnen på delarna, var sitter brytarna som ni tror är boven? Kan någon visar var brytarna sitter och hur de ser ut så att jag kan hitta. Är brytarna svåra att fixa? Tack på förhand.

Reparationer på burk ska du hålla dig […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]

V70 motor till 850

Finns väl knappt en bult som är lika p&a[…]