Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#805233
Tjena.

Fick en tvåa när jag besiktade bilen förra fredagen, det fram vänstra fjädersätet var helt sönderrostat och behövs bytas. Tänkte kolla med er om det räcker ifall jag köper fjäderbenslager eller om jag behöver ett helt nytt fjäderben?

Tack på förhand.
#805249
Vad är det jag ska köpa för del i så fall? För vet ju vart fjädersätet sitter men har inte orkat öppna upp och kolla ordentligt ännu då jag måste ha bilen för att åka och köpa delarna ändå. Sökt efter info på fjädersäten men hittar bara gummi delar och gummi kan ju inte rosta...
#805294
Byt båda, är det ena kass så kommer snart det andra, dessutom är dom både billiga och lätta att byta. Jag bytte mina båda iom. renoveringen och bara därför att det ena var ovalt i hålet av ålder och det gör ju att Cambervinkeln blir aningen felaktig och bilen ev. kan slita lite för mycket däck.
#805320
Nexus skrev:Jag hade valt byta FJÄDERBENSLAGRING samt FJÄDERSÄTE när du ändå har sakerna isär. Fjädersätet kostar ju bara någon 100 lapp :D
Ja eftersom det krävs en hjulinställning efteråt så är det onödigt att vänta med att byta andra sidan.

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]