Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dannemaise
#805012
Hallå,

För å göra historien lite kort så va de såhär att jag och en vän skulle låna en säkring på en bil, råkade ta säkringen för elektronisk motorstyrning.
"Lambda lampan" tändes. Säkringen vi tog var på kompisens flickvän bil och hon blev rasande. Visade henne att den tändes pga vi tog en säkring och visade att min också tändes när jag tog bort säkringen. Sa att hon kunde ta bort minuspolen på batteriet en stund sen släcks den. Hon gjorde det och problemet vart borta. Dock inte på min?? Den släcks men efter 2 dagar typ så tänds den igen :(

Någon som vart med om liknande eller vet va de kan vara för något? Tacksam för svar!!

Bilen är en Volvo S70 -97
av *pettson*
#805123
Dannemaise skrev:Hallå,

För å göra historien lite kort så va de såhär att jag och en vän skulle låna en säkring på en bil, råkade ta säkringen för elektronisk motorstyrning.
"Lambda lampan" tändes. Säkringen vi tog var på kompisens flickvän bil och hon blev rasande. Visade henne att den tändes pga vi tog en säkring och visade att min också tändes när jag tog bort säkringen. Sa att hon kunde ta bort minuspolen på batteriet en stund sen släcks den. Hon gjorde det och problemet vart borta. Dock inte på min?? Den släcks men efter 2 dagar typ så tänds den igen :(

Någon som vart med om liknande eller vet va de kan vara för något? Tacksam för svar!!

Bilen är en Volvo S70 -97
Strunta i att dra ur säkringen igen och gör om o gör rätt?
Läs ur vad motorstyrdonet har att berätta för dej. Det är ju ingen *lambdalampa* så styrdonet har inte mera än sådär 30 tal koder som kan tända lampan.
Några till om du har automat. När du vet vad styrdonet har att berätta så kan du börja felsöka för att hitta felet IRL. Sen kan det åtgärdas.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]