Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av folkrace_89
#804668
Har varit och besiktat idag och då sa dom att ja borde byta ena lampan pga insatsen men tror de ser bättre ut att byta båda.
nu kommer funderingen kollade och såg att det är typ billigare att köpa styling lampor med blinkers istället för orginal.
Men hur bra är halv och hel ljuset? eller är det mest till att köra i stan med?
dom ja funderar på är:
http://www.vparts.se/se/volvo-s70/volvo ... varta.html
eller
http://www.vparts.se/se/volvo-s70/volvo ... omade.html
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#804717
Böt till dom där i somras av samma anledning.
Halvljus = rätt kasst, ungefär som mina gamla slitna orginal, när dom var skitiga. Eller ja, ljuset i sig är bra, men spridningen är värdelös. Xenon skulle nog göra susen, då projektorlinser inte lirar så direkt bra med halogen.
Helljus = bra många gånger bättre än mina gamla orginal.
av AnkaN7893
#804810
Ja inte mer en 35w i halvljuset.

Hade dom på min förra bil, Med halogen bli halvljuset lite halvdant.. med xenon blir det klockrent. Va så jävla nöjd med de halvljuset
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#804826
Ja, det stämmer att man inte får xenon-konvertera sina halvljus, om man inte har sån där modern halvljusautomatiksgrejs (som man f.ö. inte kan regga våra bilar med...).
Tycker dock att man borde få konvertera om man har projektorlinser, för det blir ju inte alls på samma vis som om man konverterar vanliga strålkastare (som i regel bländar något fruktansvärt)... Men vad jag tycker och vad trafikstyrelsen tycker är ju inte riktigt samma sak :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
#805087
köp C70 klarglas så får du riktigt bra halvljus sen på med xenon på helljus 8)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#805137
Nexus skrev:köp C70 klarglas så får du riktigt bra halvljus sen på med xenon på helljus 8)

Nu tror jag iofs inte OP är speciellt intresserad av att lägga ut det dubbla priset jämntemot orginal strålkastare... Alla är inte gjorda av pengar att spendera på strålkastare direkt :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
#805459
Handlar bara om prioritera rätt till bilen ;-) Klarglasen håller sitt värde aldrig svåra sälja vidare :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#805826
Tyvärr är ju bilder väldigt missvisande, då det finns så mycket som kan spela in hur man ser bilden, t ex skärm och exponering på kameran.
Jag kan få mina att se ut att lysa så där också, med den inställning kan kör på kameran, på min skärm. Sen är det ju inte just ljuset som är dåligt med halogen, utan spridningen på lite längre avstånd.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]