Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tommyskrattar
#857557
Hej!

Håller just nu på med att snurra igång en v70 awd -98. Då bränslepumpen inte gick drog jag upp den ur tanken och provade den med en annan strömkälla, den funkar felfritt. Då mätte jag upp strömmen till den; den får 12 volt i cirka en halv sekund innan reläet slår ifrån. Har nu bytt relä 103utan resultat. Så alltså så slår reläet till väldigt kort tid för att sedan slockna. Någon som har idé om vad det handlar om?
#857614
Tack för svar.

Pumpen hinner inte ens gå igång. Har bara mätt med multimeter, den hinner bara visa 12v vid pumpen under väldigt kort tid innan det försvinner, och jag hör inget ljud från pumpen. När det började att sköta sig så gick bilen sämre och sämre under dagen, för att sedan bara starta sekundvis. Och pumpen verkar det inte vara fel på, då den går när jag kopplar in den i ett nätaggregat.

kan det sitta en annan pump på bilen, som skurit ihop? Så att reläet slår ifrån av överbelastning innan tankpumpen ens hinner börja arbeta?
Senast redigerad av 1 tommyskrattar, redigerad totalt 0 gånger.
#857634
Lucif3r skrev:Nej det finns bara en pump. Kanske läge att kolla över bränslefiltret?
Bränslefiltret ska vara bytt som första åtgärd. Kan dock inte svära på det, då det inte är min bil. Men tycker inte heller att det borde vara något mekaniskt, då pumpen inte ens hinner starta.... Ska prova att köra med reservnyckeln... Om det nu skulle vara startspärren.

Sitter det någon bränsletryckssensor som får pumpen att slå ifrån när trycket blir för högt?

Tackar för svar
av MooNBoY89
#987979
Hejsan. Fick du rätt på ditt problem? Har nämligen exakt samma fel på min V70R -98 efter att ha bytt ut alla bränslerör ovanför tanken så går ej pumpen... Mvh Gerry.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]