- tis 16 dec 2008, 12:04
#242393
Men se till att dra runt motorn för hand först och känn om du har kompression, och då känner man ju även om det tar i nånstans
Moderator: Moderatorer
Tompatompa skrev:E det nån som har en bild på hur kammen skall ligga rätt?En haynesbok visar både hur kammarna ska ligga OCH hur du gör ett verktyg så det blir rätt. Förreste du har pejl på vilken som är insug och vilken som är avgaskam va? Dom är inte likadana. Inte ovanligt med att dom läggs fel.
Nu har ja fått den till att baktändaåtminstånne????
Tompatompa skrev:Jag har boken, och även koll på vilken som e vad, Men jag saknar en bild på hur nockarna skall vara,Motorn måste stått riktigt nära då. Den går nämligen inte alls utan slår emot och rasar om du är längre än drygt 2hack bort på kamremmen.
Rotorn ligger på ettan, ettans cylider i topp, Vevaxel enl märkning,, men ändå händer inget...
Börjar mistänka att det är felmonterat från början å dom bara haft tur att den gick... Sånt har ju hänt..