Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1571106
Hej! Jag har en Volvo 850 årsmodell 1997 med 170 hk-motorn, som jag haft avställd sedan i somras. Den gick klockrent, inga problem.

Nu har jag fått problem med den. När jag startar visar instrumenten noll (däremot lyser alla lampor som dom ska innan start). Ingen temp, bränslemätare, varvtal eller hastighet. Och REC och AC blinkar. Bilen går dåligt. Efter jag stannat så får jag inte igång den igen. Den bara tuggar på startmotorn men kan tända till, men aldrig starta precis när jag slår ifrån start.

Har inte utläst några felkoder för jag har ingen felkodsläsare eller liknande. Vad tror ni det kan vara?
#1571390
Om den "tänder till" precis när släpper nyckeln från startläget kan det vara kontaktplattan bak på tänd.låset som är sliten/ärgad
Att den "går fett" kan vara att BTR-en kanske torkat och spruckit i vinter. Ta loss den klena (vakuum) slangen till insuget, stoppa den i munnen och sug. Smakar det bensin är den kass, kan den "suga fast" tungan är den hel.
Vet ej exakt vad du har för insprutnings system, men alla har en Bränsle Trycks Regulator
V70 2008 bakluckan låser ej

Kabelstammen går i mitten, tror dom tidigare[…]

Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]

Finns även vägar i Storbritannien dä[…]

OJ det där såg ju mindre bra ut :D ha[…]