Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1169668
Första verkar vara enbart till 850, fast vad som egentligen skulle skilja mellan 850 och x70 vet jag inte.
Den andra är till både 850 och x70, dock ej till T5or som jag heller inte riktigt förstår... Mig veterligen har T5orna ingen annan dämpning fram än resten av serien. R-modellerna har andra dock.
Användarvisningsbild
av taxi
#1169716
Har precis köpt dessa (Professional parts sweden) från mekster.se, och dom verkar glappa i lagringarna från fabrik. Inte helt utrett än dock.
av volvov702002
#1169724
taxi skrev:Har precis köpt dessa (Professional parts sweden) från mekster.se, och dom verkar glappa i lagringarna från fabrik. Inte helt utrett än dock.


kanske bäst inte köpa dessa då
av volvov702002
#1170409
ingen fara använda sej av sina gamla fjädrar då antar jag ? eller kommer dom skada nya stötdämparen, tänker det är som att använda stötdämpare som inte är anpassade för sänkta , men i detta fallet gamla ihopsäckade fjädrar ?
av volvov702002
#1172156
taxi skrev:Har precis köpt dessa (Professional parts sweden) från mekster.se, och dom verkar glappa i lagringarna från fabrik. Inte helt utrett än dock.

fått nåt svar ifrån dom, eller hur löste du det hela ? skicka du tillbaka eller behöll du fjäderbenet och bytte topplagringarna till bättre ?
Användarvisningsbild
av taxi
#1172330
Jag har inte ens haft tid att konstatera glapp i lagringarna, så jag kan inte säga säkert att dom glappar än. Men jag orkar ju inte skicka tillbaka nåt (enligt McDonalds princip om drive-through) om det skulle bli så. Tror det blir nya fjäderbenslager endast om det är dom som felar, förhoppningsvis kan Mekster vara lite behjälpliga då också.
Användarvisningsbild
av taxi
#1172660
Syns ingen skillnad, ser lika låg ut fortfarande. Men skillnaden med nya fjädrar och dämpare är tydlig vid last och körning, fjädringsvägen är tydligt minskad. Med gamla grejorna gick hjulen upp i hjulhusen konstant, det slipper jag nu.
Ska på det igen imorgon, återkommer om jag hittar något.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]