Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zebbuh
#1152198
Hej, har sökt runt på många olika forums om hur många hästkrafter en T5 motor pallar och jag hittade inget som sa just det. Så jag skulle vilja veta hur många hästkrafter min T5:a klarar innan den pajar. Har en c70 1998 2.0 T5 250hk. Tacksam för alla svar :D
#1152210
C70in är italiensk import inte bytt något i motorn har hört att italienska importer på c70 fick större spridare och en lite större turbo så inget annat gjort med motorn förutom det. Tänkte köpa något trimmchip från blocket som säger att det skulle kunna ge runt 60 hästar till, så skulle vilja veta om motorn håller för ~320 hästkrafter.
#1152211
Då är det en B5204T3 du har, samma som jag. Inte ett dugg skillnad på den mot 2.3an, förutom kolvarna och stakarna som är av annan längd. Dom håller varken för mer eller mindre än 2.3orna.

Det är dessutom totalt omöjligt att säga hur mycket en motor håller för, då det finns tusen olika faktorer som spelar in. Det går hur bra som helst att rasa motorn på orginaleffekten om det är så...
#1152474
Nexus skrev:dessa chip drömmare som anger 300++ hk. Skulle säga du får ut ärliga 280 hk med chipp & avgas

Inte ur en 2.0a. 260 på sin höjd, under kort tid. Realistiskt är nog snarare runt 240hk(+15hk) för 2.0 eller 260(+20hk) för 2.3orna i snitt över registret.
Dom motorer som tjänar mest på simpel chipning är nog 2.4/2.5t eftersom dom laddar så lite orginal, så det finns en hel del att ta ut bara genom ökat ladd.
T5orna laddar ju redan 0.8 orginal, och mycket högre än 1bar bör man nog inte gå med orginalbotten...
#1152558
Låter intressant med tanke på att jag har en 2,5T :) frågan är ju bara hur mycket man vågar klämma ut för vad jag har förstått så är cylinderväggarna skörare på dessa eftersom att dom är mer upp borrade än en 2,3.
#1152564
DayDreamer skrev:Låter intressant med tanke på att jag har en 2,5T :) frågan är ju bara hur mycket man vågar klämma ut för vad jag har förstått så är cylinderväggarna skörare på dessa eftersom att dom är mer upp borrade än en 2,3.
Bara att öka, förr eller senare får du svaret... :wink: :lol: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av SRT
#1152593
Lite lagom effekthöjning så att grejorna håller ihop är nog det bästa i längden om man nu inte envisas med att vara snabbast på strippen bil. :D
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]