Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritzell
#1059605
99- har luftpump men den är otroligt mycket mindre än på 850 och sitter på indugsbälgen mellan spjällhuset och luftfiltret precis till vänster om MAF.
Samma sak där som jag skrev tidigate sätt en klämma på slangen, funkar det vips då så är pumpen inte ok.
av ollikent
#1105131
Jag har låtit bilen stå en längre tid. Men nu under sommaren tog jag tag i det igen. Jag skickade spjällhuset till ett företag i Malmö. Atech2 som konstaterade att spjällhuset var defekt. Dom lagade det för 3300 och nu går bilen som den ska. Urkasst av Volvo att hävda att det var databoxen ECU. Tack för alla förslag som jag fått iaf. Ett underbart forum detta. :o
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1105272
ollikent skrev:Jag har låtit bilen stå en längre tid. Men nu under sommaren tog jag tag i det igen. Jag skickade spjällhuset till ett företag i Malmö. Atech2 som konstaterade att spjällhuset var defekt. Dom lagade det för 3300 och nu går bilen som den ska. Urkasst av Volvo att hävda att det var databoxen ECU. Tack för alla förslag som jag fått iaf. Ett underbart forum detta. :o
Inte så konstigt att dom bara ställer någon ologisk diagnos, det är som Lucif3r skriver att dom tjänar inga pengar på oss med dessa gamla bilar som är skrot i Volvos ögon oavsett skick. Dom tycker bara att det är irriterande att man kommer och frågar dom tjänar ju inga pengar på det. Har den erfarenheten själv då jag vart tvungen att gå in till mekanikerna och frågat när min bil krånglade. Det bästa är att gå till dom yngre dom försöker iaf hjälp en medans dom äldre mer eller mindre ber en fara åt h-vete.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1105283
DayDreamer skrev:Det bästa är att gå till dom yngre dom försöker iaf hjälp en medans dom äldre mer eller mindre ber en fara åt h-vete.

Hehe jasså, är det faktiskt tvärtom. Dom äldre "kommer ihåg" våra gamla bilar och har minnen av dom, och är generellt intresserade av "gamla klassiker". Dom nyare förmågorna kan ju ingenting annat än att läsa på en datorskärm och byta aggregat :roll: Dom saknar den kunskapen om äldre bilars kända problem och brister.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1105309
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Det bästa är att gå till dom yngre dom försöker iaf hjälp en medans dom äldre mer eller mindre ber en fara åt h-vete.

Hehe jasså, är det faktiskt tvärtom. Dom äldre "kommer ihåg" våra gamla bilar och har minnen av dom, och är generellt intresserade av "gamla klassiker". Dom nyare förmågorna kan ju ingenting annat än att läsa på en datorskärm och byta aggregat :roll: Dom saknar den kunskapen om äldre bilars kända problem och brister.
Det varierar nog väldigt, för här vill dom verkligen inte att man ska komma och störa dom (äldre) medans dom yngre försöker hjälpa en. Så är det iaf hos Volvo här och det varierar säkert mellan dom olika Volvo verkstäderna.
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]