- ons 24 aug 2016, 06:15
#1103605
Du har centimeter -glapp i inre knuten om du ska uppleva detta.
Möjligt? Ja.
Troligt? Nej.
Knäppandet är nog splinsen i navet, och glappet ör nog motorfästen, samt att alla jag kört ÄR/UPPLEVS glapp i transmitionen.
Lägg fett på splinsen, och dra till rätt moment, så tystnar det, och se över motorfästerna......
Fritzell skrev:Byt hela axeln på en gång är min rekommendation.Herrejösses!
Jag bytte bägge yttre på min v70 som lät illa (899kr/st biltema).
Nu ett knappt år märker jag att de inre knutarna börjar ta slut också, slår till hårt varje gång man kör iväg från stillestånd och knäpper och slår när man växlar eller släpper gasrn abrupt och en hel axel ny kostade visst bara 1500 på drivknuten.se !!!
Grämer mig djupt över att jag inte hittade dom axlarna då när jag bytte knutarna. Nu får jag kasta bara ett år gamla knutar. Du kanske vill köpa? De har rullat max 1000 mil.
Det går dessutom betydligt snabbare att byta hela axeln och du behöver inte oroa dig för o få in smuts innanför damasken eller fundera på om låsbandet fäste ordentligt.
Nu vet ja dock inte om det är samma låga pris till din modell.
Du har centimeter -glapp i inre knuten om du ska uppleva detta.
Möjligt? Ja.
Troligt? Nej.
Knäppandet är nog splinsen i navet, och glappet ör nog motorfästen, samt att alla jag kört ÄR/UPPLEVS glapp i transmitionen.
Lägg fett på splinsen, och dra till rätt moment, så tystnar det, och se över motorfästerna......
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.