- fre 16 jan 2015, 13:17
#939555
Intressant information! En möjlig orsak skulle alltså kunna vara sliten lamell i kombination med fjädrar som är felaktiga på något sätt. Bilen (och som jag tror även kopplingen) har gått drygt 20.000 mil och har före mig körts av en äldre herre i många år.
Det lutar åt att jag kör vidare ett tag till, men ändå drar en lättnadens suck den dag kopplingen måste bytas, eftersom felet stör körupplevelsen. Tack för hjälpen så här långt! Jag har bara två avslutande frågor:
Bör jag oroa mig för att växellådan slits onormalt av kopplingsfelet?
Hur länge till kan jag köra vidare på en "blanksliten" koppling?
När det gäller reparationshandbok finns det väl ingen konsumentversion till 960/S90/V90? Jag har en 940-bok, men är osäker på om kopplingen är densamma.
Det lutar åt att jag kör vidare ett tag till, men ändå drar en lättnadens suck den dag kopplingen måste bytas, eftersom felet stör körupplevelsen. Tack för hjälpen så här långt! Jag har bara två avslutande frågor:
Bör jag oroa mig för att växellådan slits onormalt av kopplingsfelet?
Hur länge till kan jag köra vidare på en "blanksliten" koppling?
När det gäller reparationshandbok finns det väl ingen konsumentversion till 960/S90/V90? Jag har en 940-bok, men är osäker på om kopplingen är densamma.