SvenB skrev:Tänk så olika man upplever 760. Jag hade en 1990 som jag köpte 1992 med 3.000 mil på mätaren. Jag hade den i 3 år i mitt taxiåkeri, och körde den 30,000 mil till. Inte ett enda fel förutom sista nattpasset före försäljning då bränslerelät gav upp. Den drog lite mer än 740-syskonen i åkeriet, men gick mycket skönare. Den byttes in mot en ny 940
Det jävligaste är att ALLA bilar fungerar bra som färskvara nästan.
När de körs varma helatiden inom 6års loppet.
Då är packningar och allt färskt.
Det säger inget om hur bra bilen är tyvärr till BEG köparen som brukar bilen normalt 1000-1500mil år
En sak som är solklar är att 740 håller, det gör inte 760in idag.
Soppan kostade den tiden 8kr litern typ, det märktes inte då.
Jag körde själv mycket V8 bilar och tyckte dom drog lite.
Hade även 7ser turbo då 2st.
Alla drog samma typ kändes det som.
Skatten på bilar var billigt även då.
Det var kul äga bilar förr. Man kunde ha 2-4st påställda jämt minst.
Idag knappt 1
Idag kostar soppan nästan det dubbla. Och nu märker man direkt vilket som kostar att köra mest.
En 760 idag går inte köra, den har noll prestanda mot vad den drar.
Du kör en trimmad 940 med bra prestanda mycket billigare.
Och åker skönare om det är 95 eller nyare med nya säten och SIPS ,nya servon , nya växellådan.
Vid rätt inköp kostar bilen 1000-5000kr endast mer i inköp jämfört med 760 i bra skick.
Nej det är bara att lägga ner 760is
Man får mkt mer prestanda med enkla medel, samt kör billigare. Slipper massiv oljeförbrukning även om man idag köper en 940ltt eller t ..
När 760is är över 10år börjar dom dra massor med olja, och det började dom göra för länge sen :)
“ https://shop.klracing.se ” Biltema Bildelaronline24.com
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok