Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#332650
Några frågor till.... kan man se om det är bränslerelät det är fel på, eller måste man byta och prova sig fram.

Och det här med felkoder. Kommer bränslerelät upp där också och är det bara en volvo verkstad som kan kolla felkoderna.

ABS lampan lyser och är släkt växelvis. Kan vara släckt ett tag för att sedan lysa ett tag. Tyder detta på ett givarfel eller??
#332713
Angående ABS-lampan måste den lysa när man vrider på tändningen och sen slockna när bilen startar. Så var det iaf när jag besiktigade. Men det går ju att lösa genom att dra en sladd från en annan kontrollampa..
#332733
Känn på bränslerelät när du är ute och kör, är det SVINVARMT så kan det vara dags att ta en extra kik på detta.
Det är alltid lite varmt men du ska inte kunna bränna dig på det.

Fel med bränserelät går inte att läsa ut med hjälp av felkoder vad jag vet, om det nu inte är en boeing 747 du kör runt i :lol:
#332845
Titta på Informationstråden överst i forumraden så visar den reläets placering bakom askkoppen och säkringsraden på sidan E, 119 och 135. Lätt att byta, men ganska trångt. Går också att löda om reläet om man är mera duktig.
#333323
Jag har hittat var relät sitter, bakom säkringarna, bakom papperskorgen. Men det går ju inte att se vare sig siffror eller reläna som den sitter nu. Ska man ta bort även den delen som sitter över papperskorgen, dvs där cigaretttändaren sitter, eller går det att dra, plocka fram säkringsdelen ur "hålet" .
Det går ju som sagt inte att se reläna som de sitter nu???

Hoppas att ni förstår vad jag menar, känner att jag är lite luddig :oops:
#564678
Hej!
Min tjej har samma problem som ovan på sin 940, 1996.
När jag nu försöker komma åt bränslerelät kan jag inte förstå hur man plockar bort delen ovanför, den med cigg-tändaren.
Det verkar vara nå'n sorts hakar som sticker ut på sidorna som låser fast den mot mittkonsolens sidor.
Är det bara till att bända ut mittkonsolens sidor och dra ut facket med tändaren ?:-/

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]