HEJ
Jag blir så satans snurrig, läst på flera ställen och alla säger olika, vem ljuger?
Bilen är en Chipat LTT 97a turbo, med ställbar VG. Höjt ladd
1-VAD fasiken är bäst KAM seriöst nu ?
2-Önskar den har samma ös i början som nu, men att den får meeeer ös i mellan och högre.
3-OBS! Den får inte bli slöare i start än nu ! OBS!
Läste här:
http://jawz940turbo.weebly.com/volvo-tr ... 200hk.html
Kamaxel
Orginal kamaxeln som sitter i t, ex volvo 940 turbo/ltt (T-kamaxeln) kan du lika gärna använda som dörrstopp tongue Nej men, ifall du ska trimma så byt den direkt mot nån annan Volvo orginal eller varför inte en eftermarknads kamaxel
Volvo orginal kamaxlar
A-kamaxel -> Denna sitter i b23/b230A och B230ET. Är en bra kamaxel att starta med,
drar fint i låg och mellan registret, inte fullt i de övre registren. Men ganska ok där också.
V-Kamaxel -> Sitter i B230E och B200E.
Snäppet värre än A-kammen. Drar fint genom hela registret.
VX-3-kamaxel -> Sitter i B230FB Ungefär motsatsen till A-kammen.
Drar fint i mellan å höga registren. Med lite tappad effekt i de lägre.
K-Kamaxel -> Sitter i tidiga B23E. Den näst värsta Volvo orginal kamaxeln, har ej testat denna. För den här är mer lämpad för "drag-race" stukad maskin.
H-Kamaxel -> Sitter i tidiga B23E. Den värsta kamxeln som Volvo gjort, ungefär samma karaktär som K-kammen.
LJUGER DENNA KILLE, ELLER LJUGER ANDRA? Blir så snurrigt.
Vilken är 100% bäst för mina önske mål? Du ska vara jävligt kunnig som svarar, orkar inte chansa längre.
TACKAR I FÖRVÄG NU FÖR 100% ÄRLIGT SERIÖST SVAR AV MYCKET KUNNIG ! :)
Sen går det ju att köpa nya kamaxlar, med en hel uppsjö med val möjligheter. Finns omslipade orginal kamaxlar, nya ohärdade kamaxlar och nya härdade kamaxlar. Det först nämnda är det billigaste alternativet av en eftermarknads kamaxel, och det sista är det dyraste.
Folkraceshop.se
ENEM.se
“ https://shop.klracing.se ” Biltema Bildelaronline24.com
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok