- ons 04 okt 2017, 11:37
#1201893
tuuurbo skrev:Bilprovningen vet man att det kan bli lite problem med, men om jag sänker turbotrycket sen massor inför besiktning så kan dom väl inte klaga allt för mycket?Det är inte bara det, om bilen är "helbilsgodkänd" kan det bli problem med större intercooler, större turbo, större avgassystem o.s.v. Därför bör du kolla det. "Helbilsgodkännande" började vid denna tid men från mitten på 2000 är alla bilar det. Sedan beror det mycket på bilprovaren också, du kan bli godkänd ena gången men underkänd nästa. Om du gör en registreringsbesiktning för högre effekt kan det vara lättare kanske, kanske registrering för ombyggt fordon. Men allt detta vet dom på Bilprovningens telefonsvar.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V