Volvokarl skrev:Låter för enkelt på något vis, ungefär som "lugn nu, smörj den så skall det nog bli bra ska du se, den startar ju, de där bilarna ÄR så"...
Men samtidigt är det ju detta som konstaterats i diskussioner här på forumet just att bilarna "är" så, när några 960 ägare försökt hitta någe fel men inte kunna konstatera något! Och jag förstår vad du menar, klart det inte kan vara nyttigt... Men däremot tror jag inte det ligger i något mekaniskt fel, utan snarare att styrboxen skulle skicka ut "felaktiga" signaler till bränsle/luft flödet. Skulle det vara ett rent mekaniskt fel på någon komponent, borde felet yttra sig under andra omständigheter också tycker jag :roll:
Det som gör mig lite fundersam är varför inte jag "lider" av detta lustiga syndrom?! Men kanske det skiljer på systemen emellan, med tanke på årsmodellerna. Jag har en tidig motorutveckling, B6304F -91'a och jag tror min 960 är en av de äldre här på forumet, men den går som en dröm för det! Motorn beter sig väldigt skottsäkert och stabilt, oavsett väderlek eller körstil... Och inte har jag läcka i bakre packboxen heller, annars ett väldigt vanligt problem på de tidiga vitblockarna. Så jag vet inte, kanske har jag ett hittat ett guld exemplar? :)
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)