Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#247463
Raggo skrev:Så man måste lägga relä osv för att sidoblinkers ska lysa när tändningen är på? går det inte att göra nån snabb koppling bara så den lyser konstant när tändningen är på? Kan ingen förklara hur man enklast kopplar så sidoblinkersen lyser?
som sagt :
koppla loss jordkabeln till sidoblinkersen - dra den till lämplig kabel som har spänning när tändningen eller parkeringsljuset är på.

done !

eventuella konsekvenser om du satt i diodlampor eller hur glödtrådsvakten kommer att fungera
- är en annan fråga!
/emwtur
#247537
Raggo skrev:Vars exakt kommer kablarna in i bilen från sidoblinkersen, har letat som ett jehu hela kvällen??...... :shock:
När jag gjorde det på den 740 jag hade förr:

Tog ståltråd som jag tejpade på en kabel och stack in den i blinkershålet och tog fram kabeln i nån öppning där fram (kommer inte riktigt ihåg, det va över 7 år sen jag gjorde det) och sen kopplade jag in kabeln på p-ljuset samt koppla det till en knapp
#247541
sewe skrev:
Raggo skrev:Vars exakt kommer kablarna in i bilen från sidoblinkersen, har letat som ett jehu hela kvällen??...... :shock:
När jag gjorde det på den 740 jag hade förr:

Tog ståltråd som jag tejpade på en kabel och stack in den i blinkershålet och tog fram kabeln i nån öppning där fram (kommer inte riktigt ihåg, det va över 7 år sen jag gjorde det) och sen kopplade jag in kabeln på p-ljuset samt koppla det till en knapp
Okaj, får gå ut i garaget direkt och göra så då :)
#247551
Vad kan ni rekommendera att man kopplar + kabeln till för el sak inne i bilen.. hittade ett hål så jag har dragit färdigt kablarna in till kupen nu från sidoblinkersarna.. vad ska jag koppla dom på? har aldrig hållt på med 740is elsystem förut så lika att jag frågar så inte bilen brinner upp ! :lol:
#247706
Parkeringsljuset är väl bäst, säkring 21 eller 22. Det är inte omöjligt att ett av de tre stiften ut från säkringen är ledigt så det är bara att trycka på en kabelsko. Du skruvar alltså loss facket med tändaren och lyfter ut hela centralen och vänder på den.
#247946
sicnarf skrev:Jättefint!Det var en fin, ren och fräsch bil dessutom.Men jag tycker du ska kosta på dig plast hjulkapslar till dina vinterhjul.Det finns från 99 kr på Biltema så blir din bil ännu snyggare.
Tackar :D jo jag köpte ju ett par navkapslar på biltema, kom jag hem så märkte jag att volvos fälgar bara är 14'', man är så van att alla bilar har 15'' orginalt :P så jag lackade alla 4 fälgar på nytt med silver, märks nog inte på bilden eftersom bilen är extremt skitig nu
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]