Cyberman01 skrev:(trots namnet V70?)
V = Versatility = mångsidighet på latin = herrgårdsvagn (jämnfört med Duett = två i en)
R = Refinement = Förfining (säger sig själv, eller??)
S = Sedan = Täckt bil (4-dörrars)
C = convertible = Ombyggbar, taket går ju att fälla ner. ”C” används ofta också för Cupè = 2-dörrars, ofta för 2 personer
Det finns andra "varianter" på detta också.
AWD = All Weel Drive = 4-hulsdrift på Volvospråk
Med en "vidvinkelkamera" bör man kunna se ventilerna, men då måste man ju också veta vilka som ska vara öppna och vilka som ska vara stängda, annars spelar det ju ingen roll. Dock kan man förmodligen se om det finns märken på någon/några kolv/kolvar, men det vet vi redan att det är. Förmodligen (har inte behövt testa det själv) kan man se om ventilerna stänger helt om man vrider runt vevaxeln så ingen kolv är i topp och sedan vrider runt en kamaxel i taget och kollar på nockarna när ventilerna ska vara stängda, att dom verkligen är det. eftersom det är hydrauliska ventiltryckare så funkar det förmodligen inte att kolla ventilspelet eftersom man inte vet vad spelet var innan det hände. Det kan ju också vara så pass lite krökt så man inte ser det, det som syns är förmodligen "bara" större skador.
Mvh
Lennart