Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#156909
Ì går bytte jag upphängningen till den bakre ljuddämparen (upphängningen kostade 300 NOK på Bilia I Oslo....) men jag tycker inte den passar speciellt bra. Låsbygeln som sitter över ljuddämparen smiter inte åt på översidan av ljuddämparen. Dvs den sitter inte tätt mot dämparen. Âr det meningen eller har jag fått en låsbygel till en större ljuddämpare?
Användarvisningsbild
av Pliind
#156911
jadu :S när jag köpte en ny bygel så satt den så jävla tajt att jag nästa sket på mig när jag skulle försöka få igenom skurvjäveln genom hålen och smälla på muttern!
Användarvisningsbild
av Sparkz
#157137
Det finns två olika fästen, beroende på om bilen är byggd i sverige eller holland. Här i sverige kostar hela monteringssatsen 200 SEK, med fästen till båda dämparna och gummin. Ett separat fäste kostar lika mycket så man tjänar på att köpa satsen...
Användarvisningsbild
av Pliind
#157158
njää köpte mitt spänne på leksands bildelar för 130kr.. sen kostade 2st gummifästen från volvo 40 kr tror jag.. annars kör man på de gamla om de fortfarande är fräscha..
av LOB
#157461
Tror inte 960 någonsin tillverkades i Holland... Enligt VADIS reservdelskatalog monterade jag rätt reservdel men den passar dåligt.
Användarvisningsbild
av Sparkz
#157573
960! Det var ju en annan sak...
av LOB
#158390
Har jag kanske monterat bygeln till ljuddämparen fel? Jag har nu monterat den där den gamla fästen satt. Jag tog bort det gamla fästet på ljuddämparen. Antagligen ska bygeln inte sitta där ljuddämparen smalnar av, utan lite vid sidan. Eller?

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]