Sida 2 av 3

Postat: sön 18 nov 2007, 22:02
av _joheen_
Jo hehe det vet jag ;) ,, men blir de motorhaveri eller är de bara å sätta i ny rem å köra?

Postat: sön 18 nov 2007, 22:06
av Fluffen
_joheen_ skrev:Jo hehe det vet jag ;) ,, men blir de motorhaveri eller är de bara å sätta i ny rem å köra?
Inget haveri bara nollställa, hänga på ny rem och köra. :wink:

Postat: sön 18 nov 2007, 22:18
av _joheen_
okej, tack för svaret ;)

Postat: mån 19 nov 2007, 06:48
av Addekarlsson
Det är B230K och B204/B234 det är kritiskt för ventilerna/kolvarna om kamremmen går av.
Tror B230A klara sig, men är lite osäker.
D24 vet jag inte alls vad som händer med, för jag har aldrig hållt på med denna motor.

B230E, B230F, B230ET, B230FT klarar sig allt utan problem vid kamremsras, så länge inte toppen är planad extremt mycket.

Mvh/ Adde

Postat: mån 19 nov 2007, 13:44
av Fluffen
B230A klarar sig också. :wink: :D

Postat: tis 20 nov 2007, 08:42
av ZeoN
även B20 & B21 men det hör inte hit iofs.......

Postat: tis 20 nov 2007, 11:24
av Kena
ZeoN skrev:även B20 & B21 men det hör inte hit iofs.......
B20:an händer inte så mycket om remmen går för där sitter bara fläktrem, motorn har väl kedja.

Postat: tis 20 nov 2007, 11:31
av Fluffen
ZeoN skrev:även B20 & B21 men det hör inte hit iofs.......
B21 har kamrem men B20 har drev istället för kamrem. :wink: :lol:

Postat: tis 20 nov 2007, 12:27
av Gerling
d24an rasar nog...e väl inte så bra o köra av på en diesel...

men hur är det om man planar toppen tex 2mm kan det göra att ventilverna tar i?

Postat: tis 20 nov 2007, 13:35
av ZeoN
Fluffen skrev:
ZeoN skrev:även B20 & B21 men det hör inte hit iofs.......
B21 har kamrem men B20 har drev istället för kamrem. :wink: :lol:
älskar när trådarna spårar lite ur men hålelr sig innom ämmnet, påminner om när min kedja på min ford gick av har aldrig blivigt så rädd hela motorn bara sa PANG !