Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1575374
Tjena! Har fått något skojigt elfel som jag inte blir klok på. Märkte häromdagen att blinkers/varningsblinkers slutat fungera och att relät surrar när man försöker dra på varningsblinkers. När relät surrar så bränner den 15 säkring. Testade med en 30 säkring och då surrar relät helatiden utan att varningsblinkers är igång. Panelen varnar för en trasig lampa, gick igenom hela bilen igår utan framgång, mätte även upp ström till blinkers på skärmarna. Generator och batteri verkar inte överladda, ändå verkar det som att säkring 9 får för mycket ström. Testade även med två olika relän igår, varav ett jag vet fungerar men bägge ter sig likadant. Helljus fungerar felfritt så verkar inte va fel på spaken. Någon som har en tanke på hur jag kan fortsätta felsöka?
#1575812
Har du drag? Jag har haft liknande problem och då dränkte jag släpkontakten några gånger med biltemas oxidrengöring. Mitt problem var då att säkringarna gick varmt och den dära lampan lös. Jag har även ryckt stolsvärme och bältesvarnare vilket kanske var det egentliga problemet.
Jag hade iaf testat att koppla bort stolarna och kollat över drag om bilen har det för att minimera felen som ev. finns.

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]