Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Näserik
#1571854
Jag tänkte byta min koppling på en 945 från 94 med m47. När jag hade hissat upp bilen och lossat på nästan allting och skulle lossa själva vajern till kopplingsgaffeln, så insåg jag att jag har hydraul och inte vajer. På Google och youtube så hittar jag ingenting om hur man tar loss det så jag vänder mig till er. Inga svar är dumma och jag behöver alla tips jag kan få! Tack.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1571862
Om det är samma som min 745-a är där en låsring att ta bort, så "putta" slav cylindern frammåt. Kolven och stången har ingen stopp så den kan trilla ut så det läcker ut lite bromsvätska. Bra läge att byta packningen där, kostar inte många kronor.
av tewo22
#1573503
Om du inte redan lyckats så, ta bort låsringen/C-clipset med en tång, det ska vara två hål på ringen så att du kan "spänna" den utåt och lyfta av den. Därefter skjuter du ut slavcylindern.

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]