Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av spegel00
#1567402
Imorse påväg till jobbet så börja först mätarhuset bli svagare belysning och sen dog sterion, men sen hoppa sterion igång igen lite snabbt men sen dog den igen men mätarhuset är fortfarande svagt. Sen tvärdog bilen bara. Har inte hunnit mäta ström på batteriet än då jag ska åka och bogsera hem den snart, vad tror ni det kan vara? Laddningsregulator till generator kanske?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1567405
Strömmen i batteriet har (med all säkerhet) tagit slut. Kan vara olika orsaker, men oftast är det generatorn som (av olika anledningar) slutat ladda. Det första du ska göra är att ladda batteriet. Sedan när där är ström så kolla om laddningslampan fungerar med tändning på.
av TioTusenKRBil
#1567406
Yes, den måste magnitiseras. Jag hade även kollat att flatstiftet bak på generatorn inte hoppat ur. Har varit med om att detta hänt under färd på en gammal bil med sliten stiftkontakt, och precis lyckats hosta (motorn) mig fram via busfil till en lidl parkering och skicka på stiftet innan motorn dog.

Tänk på att batteriet kanske inte kan laddas från tvärslut om det är för kallt.
av spegel00
#1567433
Tack för tipsen! Batteriet är på laddning och ska in å köpa ny laddningsregulator på Biltema imorgon eller onsdag sen testa på Tors/fre. Och hoppas det löser problemet. Hade turen att kunna ta firma bil denna vecka så inte panik bråttom. Återkommer med en lösning förhoppningsvis!
växellådsbalk

https://fordonsdelen.se/sv/volvo-200/vaxelladak[…]

Man måste också komma ihåg att e[…]

Hej, Behåller lite hjälp vad jag ska b[…]

Blockade Egr:n på min S80 07 för 1&arin[…]