- fre 19 jan 2024, 09:37
#1567817
Jag justerade in nästan 1° genom att borra nytt hål till den främre skruven. Övervägde att flytta den bakre också, men den står trots allt "bara" ½° fel. Men om jag inte får tag i nya fjäderben får jag testa att göra så. För det kan väl inte ha krökt fästet för eller själva bärarmen. Det var ju ingen jätterstor smäll. Nav kapseln gick i bitar, men fälgen skadades inte (original GLT 5-ekrad aluminium fälg).
TioTusenKRBil skrev:På 7-900 serien kan man slå ut främre bulten och borra om topplagringens talrik och därmed ställa in camber utöver var som går med marginalen som finns i tornet.Precis så har jag gjort. På 240 kan man lossa och vrida fjäderbenet,men på 740 är det fasta lägen. Eller kan man vrida ett halvt varv?
Jag justerade in nästan 1° genom att borra nytt hål till den främre skruven. Övervägde att flytta den bakre också, men den står trots allt "bara" ½° fel. Men om jag inte får tag i nya fjäderben får jag testa att göra så. För det kan väl inte ha krökt fästet för eller själva bärarmen. Det var ju ingen jätterstor smäll. Nav kapseln gick i bitar, men fälgen skadades inte (original GLT 5-ekrad aluminium fälg).
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V