- lör 21 okt 2023, 23:08
#1558526
@Marlboroman, https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q= ... i=89978449
Moderator: Moderatorer
volvo944080601 skrev:Du ska ha en proggresiv. Finns olika från typ 1:12 till 1:17. En linjär är 1:1. T.ex dennalennarte skrev: ↑lör 21 okt 2023, 07:55 Skrev jag inte tidigare om min justerbara BTR? Finns modeller som ökar bränsle tycket när turbon börjar ladda. Den jag har är linjär, har inte turbo.Jag har ju turbo så då ska jag inte ha en linjär eller
?
lennarte skrev: ↑mån 23 okt 2023, 07:27jag har köpt ett ombyggningskit från en annan sida nu men är original btr linjär för det stod att den fortfarande blir linjärvolvo944080601 skrev:Du ska ha en proggresiv. Finns olika från typ 1:12 till 1:17. En linjär är 1:1. T.ex dennalennarte skrev: ↑lör 21 okt 2023, 07:55 Skrev jag inte tidigare om min justerbara BTR? Finns modeller som ökar bränsle tycket när turbon börjar ladda. Den jag har är linjär, har inte turbo.Jag har ju turbo så då ska jag inte ha en linjär eller
?
https://www.scstyling.com/malpassi-bran ... z8QAvD_BwE
Dock tycker jag att du ska bygga om den till helt original först och få den att gå 100 med dom delarna. Så vet du att allt fungerar som det ska. Är det något som felar redan där blir det bara värre om du höjer effekten. Det är oerhört viktigt att det är tätt, både på insug och avgassidan till att börja med.
volvo944080601 skrev:är original btr linjär för det stod att den fortfarande blir linjärNjae... Original BTR sitter ju även på turbomodellerna. På icke turbo varierar bränsletrycket mellan 2,5 kg (fullt vakuum) och 3 kg (inget vakuum), så rent "teoretiskt" bör bränsletrycket öka när det blir tryck i insuget. Men membranet bottnar (utan vakuum) så det blir inte så. Skillnaden mellan den jag länkade till och original är att med den förstnämnda kan du bara justera grundtrycket. Plus att bränsletrycket ökar med turbotrycket. Den jag har i min 745-a (ingen turbo) är linjär så jag kan bara öka och sänka grund trycket. Jag kör på etanol så trots större spridare kör jag på 3,4 kg (tomgång) med vakuum kopplat (c:a 3,8 kg utan vakuum).
Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]
Tack så mycket för svaren. Nu har jag b[…]