Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo321
#1238044
Tja
Snart dax för besiktning av 740 så nu har jag get mig in på att fixa handbromsen nu har jag bytt broms backar,båda vajrarna och även metal saken som sitter mellan vajrarna .

Nu till problemet om jag drar i handbromsen så kan jag dra den ungefär 6-7 hack och jag orkar inte snurar däcken för hand men däcken låser sig inte om jag drar i handbromsen medans jag kör även om det är på en snöig väg.

Tackar på för hand för alla svar :-)-)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1238066
På Amazon och PV kunde man låsa hjulen med handbromsen, men aldrig i livet på en 1/2/7/900 modell. Där är bromstrummorna för små. Om bilen rullar framåt i typ 10 km/tim och stannar på runt 3 -5 meter så räcker det.
av Volvo321
#1238075
lennarte skrev:På Amazon och PV kunde man låsa hjulen med handbromsen, men aldrig i livet på en 1/2/7/900 modell. Där är bromstrummorna för små. Om bilen rullar framåt i typ 10 km/tim och stannar på runt 3 -5 meter så räcker det.
Jaha det hade jag ingen anning om har alltid får för mig att dom ska låssas men då vet jag. Men tack så mycket för snabba svar
Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]