Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hmstrm
#1238002
hej. Jag har i några veckor kört relativt problemfritt men senaste dagarna har kopplingen strulat. när jag trycker ner pedalen hela vägen släpper inte kopplingen utan bilen vill dra iväg ändå. Vad kan detta bero på? Problemet verkar uppstå oftare vid plusgrader, och när jag haft bilen på tomgång en stund så får jag inte heller i ettan utan måste pumpa på kopplingspedalen. Jag är typ dålig på bilar men ska man lufta kopplingen tror ni?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1238327
Det är samma som bromsvätskan och samma behållare. Är där för lite bromsvätska så "strular" kopplingen först. Det går en slang från c:a halva behållaren till huvudcylindern till kopplingen som sitter i pedalstället. Om du ska lufta så försök suga ut det gamla som finns i behållaren och fyll med ny innan du börjar lufta. När det är " gamla grejer" (halvtaskiga packningar) så kan det vara svårt att få det att fungera utan att trycksätta behållaren som hjälp till luftningen (OBS, max 0,1 - 0,2 bar)

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]