Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kammabiba
#1235351
Aa, som titeln säger då så lyser min SRS-lampa lite då och då. När jag försökte läsa felkod kom det ut blankt (1-1-1).
Lampan lyser ofta när bilen är stillastående, vid låg hastighet eller någon av framdörrarna öppnas eller stängs (varierar).

Någon som vet vad problemet kan vara? Har bes snart så måste få fixat...
Senast redigerad av 1 kammabiba, redigerad totalt 0 gånger.
#1235394
Är du i rätt box?? Det finns ju 2 st på en del modeller. Om lampan lyst så bör det bli felkod. Kan det vara något kontaktfel till lampan, kanske?
#1235507
lennarte skrev:Är du i rätt box?? Det finns ju 2 st på en del modeller. Om lampan lyst så bör det bli felkod. Kan det vara något kontaktfel till lampan, kanske?
Läste i box B, stift 5, vilket ska vara SRS stiftet vad jag vet ??:-/
#1235539
Stämmer, du hade inte varit den förste som läst i fel box därför frågan. Eller fel hål också för den delen. Från -90 fick 740 ny instrumentering med ny design på hastighetsmätaren och en annan typ av folie på baksidan som inte var bra, ofta fel på dessa. Detta är samma som sitter i 940 från -91, SRS kom som tillbehör redan -91 och som standard -93, så det är inte omöjligt att det kan vara något fel på mätarhuset. Det sitter en liten ingjuten "krets" som ska "känna" om det finns SRS i bilen, kanske kontaktfel där. Finns en "snubbe" i Fjugesta (Närke tror jag) som är en "hejare" på dessa mätarhus. Slå honom en signal, sök på "Mätarhus+Volvo" på Blocket så hittar du honom.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]