Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Kippei
#1234925
Jag har en jättefin Volvo 940 som har tillhört min mamma. Jag tycker det är kul och pyssla lite men har noll koll på just bilar.
Den är en ljussilvrig och jag skulle vilja göra lite slå kosmetiska DIY upplyft och tänkte det här forumet kanske har något!

Min första tanke var att plast mattorna där fram är så utslitna nu att dom inte har samma fina gråa färg över hela. Är det någon som t ex spraymåla dom för ett kosmetiskt lyft?

Tänkte även köpa ett läder repair kit för att fräscha upp sätena som ändå är i bra skick men bilen är ju 20 år så slitage finns, någon som gjort det och kan rekommendera ett reparations och färgningskit?

Vad finns det mer man kan göra på en bil såhär? Den har liiiite rost som jag tänkte fixa i vår då det är minus grader nu. Lack penna finns sånt för stenskott?
av Rådlös
#1234942
Medel för skinnstolarna köper du enklast och billigast på IKEA. Det är förmodligen fullt jämförbart med det du tänkte dig att köpa i någon dyr kultförklarad specialaffär med flashiga superextra dyra namn på produkterna.
Och om bilen nu är bra, så gör så lite som möjligt med den förutom service och underhåll. Då fortsätter den att vara bra.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1234980
Spraymåla bilens mattor går bort, blir kanske fint i 5 min tills de används. Däremot kan du gno de med såpa, blir bra mycket bättre, eller i alla fall så bra det kan bli ;)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &hilit=+Gr
av Kippei
#1235162
Micce1980 skrev:Spraymåla bilens mattor går bort, blir kanske fint i 5 min tills de används. Däremot kan du gno de med såpa, blir bra mycket bättre, eller i alla fall så bra det kan bli ;)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &hilit=+Gr

Jo jag har provat det men den har djupa repor. I vanliga fall på vagnar som jag är van att fixa till så hade jag sandpapprat bort smuts och liknande med en rost borttagning jag använde och sen målat i med svart vax krita. Gav supersnygg resultat men jag provade en hörna på baksidan och det fungerade inte likabra på mattorna.

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]