Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av andreas202
#1231615
Jag ska byta ut mina signalhorn och vill sätta dom på ett smartare ställe men jag vet inte riktigt var.

Är det någon som ha något förslag?

Det bästa jag har "kommit på" är att sätta dom tillsammans med larm tutan men jag funderar på om det kanske blir lite för varmt för dom där efter som grenröret sitter under dom då. Men det kanske inte blir så varmt som jag tror?
Jag har köpt två snäckor och dom är ju delvis i plast.
av andreas202
#1231702
Tack för det mycket konstruktiva tips :roll: grejen är att jag inte har hittat någon fäst skruv "där inne" annars hade jag aldrig startat den här tråden!
av Rådlös
#1231773
Men sitter inte originaltutan redan innanför grillen?
Om du gör ett nytt fäste där så använd en sådan här: https://www.ahlsell.se/10/infastning/ni ... nitmutter/
Dom finns i en mängd storlekar och utförande. Man klämmer dit dom med en popnittång som har en speciell insats. Du får då ett fäste för en vanlig M-gänga. (Finns även med tumgänga om någon föredrar det?)
Använd inte plåtskruv att fästa med. Den "tuggar sönder" skruvhålet med tiden och riskerar att ramla bort.
av andreas202
#1231786
Rådlös skrev:Men sitter inte originaltutan redan innanför grillen?
Om du gör ett nytt fäste där så använd en sådan här: https://www.ahlsell.se/10/infastning/ni ... nitmutter/
Dom finns i en mängd storlekar och utförande. Man klämmer dit dom med en popnittång som har en speciell insats. Du får då ett fäste för en vanlig M-gänga. (Finns även med tumgänga om någon föredrar det?)
Använd inte plåtskruv att fästa med. Den "tuggar sönder" skruvhålet med tiden och riskerar att ramla bort.
Hej.

Tack för din tanke, en mycket god sådan!
Men nej dom gör ju inte det, dom sitter framför vänster framhjul så dom blir nersprutade å det grövsta när det är bus väder ute, det är anledningen till att jag vill flytta dom.

Jag funderar på att kanske borra håll i kofångarbalken så jag kan fästa dom innan för grillen, alternativ hitta på något sätt att förlänga innerskärmen i fram så dom kan sitta mer skyddat där dom "ska" sitta.

Hej jag upptäckte att det läcker in vatt[…]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]