- ons 07 feb 2018, 20:17
#1231180
Hallå!
Igår dog pärlan.
Idag har hon återuppstått. Vid reparationen upptäcktes att kamremmen stod en kugg fel. Mekanikern fick, efter att ha fixat detta ändå ingen gnista. Efter byte av min 1,5 år gamla rotor och fördelare så hoppade bilen igång?!
Efter kamremskorrigeringen märker jag att en under har inträffat. Bilen är ju nästan... Pigg! Så frågan blir hur länge jag kört med felkuggad kamrem? Kan bilen ha tagit sig igenom besiktningen i somras med "jättefina" (besiktningsmannens kommentar) avgasvärden? Ett annat symptom på felkuggningen är att bilen dragit typ en liter/mil, och det tycker jag att den gjort *länge*, men jag har tänkt att det nog berott på kortkörningar...
B230FD.
Tankar?
Mvh Fredrik
Igår dog pärlan.
Idag har hon återuppstått. Vid reparationen upptäcktes att kamremmen stod en kugg fel. Mekanikern fick, efter att ha fixat detta ändå ingen gnista. Efter byte av min 1,5 år gamla rotor och fördelare så hoppade bilen igång?!
Efter kamremskorrigeringen märker jag att en under har inträffat. Bilen är ju nästan... Pigg! Så frågan blir hur länge jag kört med felkuggad kamrem? Kan bilen ha tagit sig igenom besiktningen i somras med "jättefina" (besiktningsmannens kommentar) avgasvärden? Ett annat symptom på felkuggningen är att bilen dragit typ en liter/mil, och det tycker jag att den gjort *länge*, men jag har tänkt att det nog berott på kortkörningar...
B230FD.
Tankar?
Mvh Fredrik